Fotosyntesen

mina damer och herrar eller ja damer och pappa, för nog har jag lite koll vilka som läser här iaf... eller läste till jag slutade skriva för en evighet sedan men nu har jag bestämt mig för att berätta en världsdanande nyhet!

jag har äntligen lärt mig vad fotosyntesen är! 6 kolatomer 6 syreatomer och 12 väteatomer alltså koldioxid molekyler och 6 vattenmolekyler är allt som behövs för att plantan ska göra glukosmolekyler åt sig själv och 12 syreatomer åt oss! fantastiskt fantastiskt! det värsta var att när vi hade laborationen var det jag ... JAG som fick breaktrough och förklarade för alla! STOLT! haha jag satt och räknade ut molekylföreningar resten av dagen sen! SKITBALLT!

Så historia lärare det passar med biologi? nej trodde inte det men tänk va roligt! lite different liksom!
annars lutar det mot filosofie för det diggar jag!

annars idag har jag och Emelie sett filmen Sherlock Holmes tillsammas med det eminenta paret Linda och Magnus! dom bjöd oss för någon gammal oförätt eller bowling eller nåt! jaja toppen kväll inget pluggande och galna framtidsplaner om botanik men sökandet går vidare och nu ska jag ha lite helgledighet!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Roligt Grabben! Här i Ström behöver vi ingen fotosyntes idag, -20 grader och rimfrost i Björkarna. Ha det bra, hälsa Emelie, sköt om er ;-)

2010-01-14 @ 08:10:46
Postat av: Wera

Åhå!

Jag blir nästan stolt över dig Älex! ^^

2010-01-15 @ 21:20:42
URL: http://weragr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0