the golden ratio

här ligger jag och bloggar.

jo jag ligger, emelie har fördömt mig och min dator från vardagsrumsbordet och förvisat mig till hörnet vid dörren in till hallen, så här ligger jag och bloggar tills jag skaffar databord.

surt? sa herr räv som hade stoppat snoppen i soppan.
nej inte så farligt. sa fru räv

anekdot sjukta, idag såg jag en kort dokumentär om en norsk familj som bodde långt ute i vildmarken,
dottern i familjen var värsta intresserad av att författa, och skrev historier om alla djuren på deras gård.

det var ganska charmigt, djuren i hennes berättelser var så orginella i sina personligheter och hade så utstuderade kommentarer om allt, sjukt att hon bara var typ tretton men så begåvad men jaja.

idag har jag söndagat, vi sov till halv tio fast jag trodde kl var två?
jag vakna så tidigt men ville inte kliva upp och stöka och störa Emelie,
fast att hon störde mig med ett telefon samtal mitt i natten? usch vem svarar vid den tiden?

jag har spelat lite gitarr idag ochså.
tränar på min metall men känner mig lite lätt uppgiven inför musik,
när tyckte jag det senast var roligt och att jag kände att jag var en bra musiker,.... ... ...

jag har en ursäkt,
drog den för sofie igår,

jag har i musik precis som i bild aldrig haft nån perfekt teknik men däremot en väldigt stor fantasi,
och det är ju bra antar jag men jag skulle gärna se andra sidan av myntet.

men träning träning träning ger inget.... jag vill ha bevis för att jag kmr lyckas!!!!!

funderar på att skaffa polio och domna bort och vara tvungen att spela gitarr 24/7 men ja... det skulle nog inte funka riktigt heller.

sånt är livet.

iaf jag har ett boktips!
Khaled Hosseini - Flyga drake
läste den genom skolan men den var SKITABRA!
känner seriöst att jag skulle kunna prata med en Afghan och förstå dem
eller ja inte förstå dem för jag kan inte persiska? afghanska? men
man får en helt annan bild av dem som folk,
han beskriver otroligt bra den nationella mentaliteten och hur förändrat afghanistan blev med talibanernas intåg.

Amir och hassan Kabuls sultaner.

har även ett konst tips!
kolla in M S Escher´s verk!
han gör så otroligt irritersamma tavlor, dom är så motstridiga på nåt sätt.
han har ochså en massa symmetriska tavlor men dom är som tapeter oftast lite repetiva men annars är han great!

skulle och gärna ge ett musiktips men är rädd att carl blir arg för att jag snor hans tips.

Fool´s garden - Lemon tree

nitti talet tror jag.... ni kmr känna igen den iallfall!

sen saknar jag alla där hemma. vill åka hem i jul men vet inte hur det blir.

nu blir det sleepy holllow och mannen under trappan sen bums i säng.
BÄÄÄÄMM som sofie skulle sagt men jag önskar er bara gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0