Nötknäpparen

hihi! idag förmiddag så åkte jag ner på SF bio för att se en balett! kan ni tänka er nåt så fantastiskt!

har gått och väntat hela månaden på att få se den! visserligen var den ordentligt dyr för en biofilm men det måste ju vara för att det inte är så många som passar på att kolla den!

jaja så tillsammans med tolv andra så bänkade jag mig i salong 2 och väntade på att det skulle börja,

om ni aldrig varit på en bio i karlstad förut så kan jag berätta att det är ganska charmigt för en ur personalen kmr ut innan bioförevisningen ska börja och berättar om filmen, fast den här var ännu lite mer speciell för han berättade om sin resa till london där han hade gått på pub och hittat balett akedemin i london, ja i en pub?

hursomhelst inger det en alldeles extra mysig söndags feeling det där pratandet men nu över till nåt alldeles mer spektakulärt för ni som inte vet vad nötknäpparen är så är det en balett med musik skriven av Pyotr Tchaikovsky, det är en julsaga där fantasi och verkligheten blandas! den är fantastiskt koreograferad dansen är så otroligt rolig att se! jag har alltid trott att balett var tråkigt men det var det verkligen inte! det är som en stumfilm med magisk musik och en massa liv och rörelse! så hursomhelst blir det mer av den varan framöver!



och imorgon bär det av till universitet igen, ska bli riktigt kul att se studiekamraterna igen! men jag kmr sakna att gå i kyrkhedens skola och hjälpa till och lära mig. 
känner dock lite ångest över det här med alla uppgifter som ska in, jag har inte tagit tag i det där men det blir under veckan istället då, bara för att inte jag ska känna nån press.. ja just. 

sen vill jag tillägga att det värsta jag vet sen jag flyttat hemifrån är att prata i telefon, 
så jävla drygt, varför kan man inte bara teleportera sig till varan i wonder i wonder? 
hatar telefoner iallafall så en sån kmr jag inte ha när jag blir gammal och grå.

men nu framöver kmr jag såklart ha en för det är ju bra ibland, men det ger mkt ångest ochså! 
exempel när min familj ringer och jag aldrig gör det?
eller typ när carl alltid ringer på fredagar men jag gör det ej?
viktor ringer iaf inte det är skönt, ingen ångest där inte!
sofie kan ju tänkas smsa men inge ringeliring så där klarar jag mig ochså. 

men men slutet gott allting gott. 

 


Kommentarer
Postat av: Familjen

Motvilja mot telefon har vi märkt!

2009-11-15 @ 16:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0