appreciation of education

jaja vi försöker igen.

förra blogg inlägget var ett misslyckande utan dess like jag skrev skit länge och den här gången skriver jag allt i word innan jag lägger in det från råd av Antonia :)

Young man red hand accused of settling down,


Nej jag är inte direkt för monogami så jag kan inte saga att jag antagit svensson liv även om jag blivit anklagad för det vid minst tre olika tillfällen.

Men jag gillar att vara lycklig, varm, med någon och även om jag har chansen att känna det med någon ny vid ett dussin tal fester om året så väger 365 dagar av förtroende och ömhet och jag kan inte det svenska uttrycket men det engelska mutual love över för min del.

Så känner jag i alla fall just nu.


Sen huruvida jag blir lik andra historia lärare kan jag inte säga, det tror jag knappast Emelie tror ju att jag kmr bli lite som Per Estliden och ja hur är man då då?

Jag ser hellre mig själv som en typisk professor snape tror jag:D

Men allt det där får tiden utvisa.


Sen har jag kollat den där musik utbildningen i jakobstad du kommenterade om. Den verkar vara skit härlig ju, tycker verkligen du ska satsa, gillar du den är det ju bara att hoppa av säga upp dina lån och börja om liksom, svårare än så är det inte.

Jag hade velat gått något sånt där, fast bara ett år. En sån där härlig jazz utbildning för att fräscha upp sig lite i.  man mår bra på sånt. Får ladda batterierna liksom. Känna sig VETT hungrig igen;)


Jag har ju skrivit lite musik här i sommar, eller lite och lite men det har kommit pö om pö, när jonas och jag jammade lite fick jag en ny tändning och skrev en massa klassisk, jazz, fusion influerade bitar. Gjorde inte färdig nån bit men jag hittar hela tiden något nytt jag vill ge mig in på, har helt släppt allt vad text heter vill hellre pröva instrumentalt men det är inte så lätt som man kan tro, det är ju enkelt att göra en låt med text intressant från vers till vers man förnyar ju bara orden lite byter mening i låten gör en historia en följe tång men sen om det inte var ord blir melodin ganksa upprepande och dryg, det är nånting man får träna sig att ändra.


Sen har jag idag läst lite om Frank zappa, det var värsta intressant, en av hans bättre låtar, Montana handlar om en kille (frank själv) som reser till montana för att odla tand tråd, silkestråd alltså, och den handlar om hans häst mighty little.

Men det var inte det intressanta nej det intressanta är att det är Tina turner som sjunger med på den, asså låten är helt knäpp ni borde kolla upp den och tänk då att det är Tina turner? Liksom whatta hell!

Iaf diggade hon låten fett och ringde dit sin man till studion alltså ike turner för att höra slut versionen dom gjorde,

Han lyssnade tålmodigt i ungefär en minut innan han klämde ur sig , WHatta hell is this shit?

Och drog därifrån (om ni frågar mig tror jag det var då dom började bryta i förhållandet)

Coolt var det i alla fall, hade aldrig trott frank lockade såna till sig.


Vet ni vad jag tänkt på när jag stått och målat!

Jo på om jag skulle få göra en intervju om vad jag skulle svara på olika frågor,.

Då skulle journalisten fråga exempelvis vilka mina influenser var.

Då skulle jag ha svårt att säga

Alltså det började med hårdrock grupper som iron maiden och Him och metalgruppen Rammstein men ja det utvecklas ju hela tiden, Mastodon var viktigt för mig, dom bröt verkligen gränserna för vad man kunde sjunga om tillexempel samtidigt som brent hinds gitarr spel är verkligen inspirerande.

Sen är Frank zappa något av ett fenomen för mig, jag upptäcker hela tiden nya saker i hans musik saker som gör mig lycklig! Liksom får man göra så där tänker jag och ja kanske eller hur kom han på den där biten det är ju sjukt vilken musikalitet! Usch nej man får hjärtestopp!

Frank zappas diversitet inom musik är min största ledstjärna när jag skriver, jag kämpar skarpt för att hitta den där lättsamma dur, moll kombinationen som utgör bra funk och RnB nånting mr zappa bemästrade, men allt jag skriver tenderar att låta metall eller klassisk musik, allt utom en skapelse "Friday is for funk"

Den är det bästa to date jag skrivit, enkel melodi men stört skön komunikation mellan bas piano och ja allt

Moll alltihop men med dur känsla rakt igenom en lycklig lättsam melodi med smakfullhet.


Oj här krämar jag på med musik termer,


Jaja vart vill jag vara i framtiden då. Jag kommer att utbilda mig nu men det är mest för att komma undan. Hoppas jag blir lycklig och hittar nåt bra gäng att spela med.

Jag vill spela in skivor igen, då lever jag upp kliar i fingrarna att pröva massa idéer som säkert inte funkar iaf


Hmm ska ha en bästa just nu som avslut på bloggen,


I bok väg är Julias bok  med samma namn bäst.

Läste ut den idag och blev verkligen påverkad av innehållet, det kändes så fantastiskt att känna karaktärerna och igen många av scenarierna i boken från verkliga livet samtidigt som jag fänglsades av hur Julia utvecklats som person, sen älskade jag stavfelena underbara människa som skriver höronlurar ja ni fattar inte men jag tyckte det var så jävla gulligt!


Film väg är det Honeydripper som gäller just nu, skit bra blues film med många nya bra svarta skådespelare,


Komedi väg är det Will Ferrell - sista natten med george bush som gäller. Skit rolig satir där will ferrell spelar den förra presidenten och svänger till det riktigt:D


Musik intet nytt, jag gillar ju frank men hade gärna hört något nytt, idag var höjdpunkten black sabbath blev chockad när jag hörde en ny basgång i iron man, var chockad för jag har aldrig lyssnat på hur basen gör en nedgående basgång i gitarr solot, fantastiskt enkelt men ändrar solots karaktär totalt! Kompet är det viktigaste i ett bra solo.


Vänner då? Jag ville ringa sofie och hälsa på henne idag men så kom jag på att det är yran och att hon är borta då! Jag blev så jävla lessen för att jag inte hade jagat upp henne innan. Tänk om det inte var yran utan skolstart och att hon åkt va va VA? Vad hade jag gjort då:

Nu får jag helt enkelt vänta till efter yran och dom inkluderade bakis dagarna.

Hoppas finvädret kmr snart igen.


Hoppas alla har det kul på yran iaf. Jag sitter hemma och bloggar i min ensamhet och skriver så jag får ont i fingrarna till Antonia på facebook.


But can he afford the wedding gown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0