tema dagar och utmattning.

ja tema dagar ... .. vart ska jag börja:D
1.
jo carl och jag har umgåtts mycket den senaste tiden och det har blivit något så banalt som tema dagar.
kmr inte ihåg exakt nu så jag ljuger lite och säger att vi varit med varann varje dag typ.
förra torsdagen så tog vi en cykeltur.. ... .. till ulriksfors och sedan upp och runt risselås och nedför limbergsbacken.
sedan åkte vi till harbäcken och snacka lite med Anton som var papparazzi på sin bil.
sedan för att verkligen göra spänningen olidlig drog vi upp till tele masten? liksom why... ...
det blev en lång cykel tur som ni förstår men konstigt nog ingen utmattning.
sen typ i tisdags ? nej den där dagen då ... ...
2.
jaja jag och carl tänkte vara nyttiga och simma lite... ... för han hade tradition just då på att simma minst en gång varje dag. så vi tar Fridas moppe eftersom cyklar känns så sakta. och åker till hammerdal?
liksom why (vet jag skrivit det förut)
men ja.... vad gör man!
vi tänkte vi kunde simma där hursomhelst och om vi hade tur kanske det var värsta partajet där!:O
men icke sa nicke. det var dött tomt. förutom fem renar och en död räv på vägen.
inget badande heller eftersom det tog 45 minuter att åka dit så vi ville inte åka i blöta kläder hem:S
men hem tog vi oss iallafall efter en något händelelös resa där vi susade fram till acapella performance från fåglar och andra oknytt som vi försökte överrösta med våran "havet e djupt"
ja försöka går ju,
inte heller här var det tal om någon utmattning då endast min röv tog stryk av allt skakande på en moppe..
så kan det gå.
3.
sen hade vi en ännu intressantare tema dag, carl kom över som han så ofta gör!
vi drar hem till honom efter lite övervägande och bestämmer oss för att bada!
så blir det vi drar iväg.
simmar runt där och slänger jätte bumlingar från trollön ut i den djupa delen av viken.
carl berättar då sent nog att ön är förhäxad och att min själ blir kvar på ön ifall vi inte får stenen som jag slänge igen. (kan tilläggas att carl hade hämtat sin på en gång, innan han berättade)
ja vad gör man det var bara att dyka ner igen och försöka lokalisera stenen i slammet!
no luck and 50 minutes later.
jaja vi gav upp drog hem och käkade.
då carl kom på den ultimata planen!
vi drog till dollar och köpte simglasögon!!!!!
fick med simfötter ochså men dom var lite klena och små så det blev det inget av!
men voodoo förbannelsen var tvungen att hävas.
jag och carl samt Frida trotsade vädret (som var soligt)
och tog ett avsvalkande dopp i viken vid båtklubbens brygga! (typ näsviken alltså)
efter en lång promenad med vatten upp till näsan så tog vi oss fram till den mytomspunna och ganska nyligen nämnda ön.!
lång tid tog sökandet tills Carl tillslut såg en krater nere i djupet.
vi kämpade oss ner och jag tog ett stadigt grepp runt Gnejs helvetet och skulle trycka mig upp ur djupet genom att sätta fötterna i bottnen! men VART VAR BOTTNEN! SLAM SLAM SLAM jag sjönk och blev rädd men lyckades ta mig upp .
carl skrattade åt mig då det såg en anning komiskt ut speciellt som jag verkligen försökte hålla stenen ochså.
men min själ räddades i vilket fall som helst ur öns klibbiga famn.
4.
ja.... Guess what . carl kom över och vi grillade bananer med choklad i:P mums till glass!
men mättnaden efter var utan dess tylliga like. då tänkte vi aha en promenad. så med varsin lätt cider i hand strapetserade vi uppför den gudomliga boulevard kallad limbergsbacken!
endast för att utföra lite kriminella aktiviteter!:O DET NI ERA FIKTIVA DJÄVLAR!
jaja det ar inte så allvarligt. vi klättra upp på utkicks tornet och njöt av solnedgången! en fantastisk utsikt vill jag tillägga som vissa priviligerade fick uppleva genom IT teknologins underliga förmågor.  underbart var det ochså för att vi prövade att eliminera myggor däruppifrån med våra biologiska AK 47ér.
Lyckan gjord klättrade vi ner för att avrunda ännu en kväll av omänsliga utmaningar!
5.
Boja inte trodde ni att vi var sådana mäktiga jägare va! myggor ha det är ju inget mot nästkommande kreaturs dödande!
vi tog Carls båt och åkte ut på en inte ont anande liten sjö som inte bör nämnas vid namn men vi kan kalla den styx. fast styx var en flod men vem bryr sig!
jag drar en kort version av händelseförloppet!
carl och jag åkte ut med motorbåten (en båt med motor kallas så sofie)
och fort gick det. vi hade våra lång drag i! vad nu det e.
men ingen fisk fick vi då fast vi alternerade farten och innehållet i våra samtal medans vi fiskade!
så vi fick pröva något annat!
efter 2 timmar av vass byten och korsande av sjö så såg vi äntligen några utsökta Vakar som väntade på att bli hemsökta av hemska metall fiskeatteraljer!
carl fick snabbt upp en Aborré av medioker storlek som han snällt nog lät mig dra upp!
tyvärr hade den stackars lilla indian fisken fått kroken i ögat så vi tog farväl av han där på plats och lät han åka vidare till dom sälla jaktmarkerna!
inte långt efter får han en gädda på kroken (även den fick jag dra in för att få testa liksom, han hade nog inte stort hopp över mina fiske kunskaper som nog är lite väl få)
denna gäddan åkte i igen iaf som tur var hade han bara fastnat lite i käften!
men SEN SÅ KOM MONSTER GÄDDAN UR EVIGHETENS ISKALLA MÖRKER!
Jag drog in en 800 kilograms! ok 8 hektos Gädda alldeles SJälv :O STOLT!
första riktigt stora fisken jag nånsin fångat! (annars har det bara varit små små aborrar!
så glad var jag och adrenalinet pumpade som bara den över denna mästerliga fångst!
Carl var stolt han med men bedrövad över gäddans tillstånd.
i flera minuter försökte doktor carl med beprövade metoder avlägsna det vassa föremålet ur gäddan men kroken hade gått in bakom gällarna så det var inget att göra än att snabbt och metodiskt nacka den stackarn.
jag blev lite lessen men tänkte att han kan jag ta med hem och visa upp!
efter fyra timmars fiske drog vi oss hemåt! nöjd för kvällen.
kl var halv tre när jag fick lägga mig i min egen säng, nöjd över kvällens bravader!
6.
Carl kom över (inte helt ovanligt ni som läst så här långt kanske märkt)
vi drog tillsammans med min muntra far och hämtade en skylift från NNP .
skrappandet kunde börja och ja... jag har med 2h avbrott stått och skrapat och tvättat väggarna sen kl. 15.30 - 22.30
så sex timmar har jag stått. inte så mkt nu när jag tänker tillbaka men! jaja det var mkt jobb innan och jag är så utmattad för all spänning uppe på den där jävla liften!
nu sist ikväll prövade jag hur mkt den klarade genom att ställa den så den pekade rakt upp och flytta ut armen på den så långt det gick.
och ni som känner mig vet att jag är orationellt höjdrädd.
så ja..... ett steg i rätt riktning... ... ..
iaf när jag började åka neråt... ... ..
usch men imorn har jag fram till ett på mig att leka med denna magnefika makapär .
så kom gärna till Alex´s tivoli och cirkus för en tia eller ja.. ett Hej så kan ni få åka i denna makalösa marodör av rabatter.
7.
????????????????????????????????????????????
ja vem vet vad som komma skall kanske kommer Carl över imorn vem vet?
hursomhelst ser jag fram emot nästa veckas uppehåll i jobbandet och ska faktiskt se till att supa och ha riktigt kul.
låter hemskt att jag skrev supa men ja jag vet inte jag vill umgås och ha det bra!
men mitt horoskop har på senare tid ursäkta uttrycket varit fruktansvärt pessimistisk och hade viktor läst det här hade han sagt att det antagligen stämmer rätt bra på mig isåfall men Nej jag vill ha bra framtidsutsikter så jag kanske måste göra något åt det ochså.

jaja over and out. eller som Carl sa . SCOTTY SEND ME DOWN.
pssst. fast alla vet att dom i star trek säger scotty beam me down;) gonatt slyngels!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0