dunder

en till i samlingen... ...
en till av dunderhelger som varit rätt meningslösa!
hela helgen har jag vetat vart jag velat vara men jag gick inte dit och nu tycker jag helgen varit meninglös.

nästa år blir det inge tredagars kan jag tala om iallafall.
lördagen räcker bra. dom drar ju ändå inte hit något att minnas,
sven ingvars kunde lika gärna varit i danslogen liksom jannez kunnat stått på stora scenen.
strömsunds borna ser vad som helst på två ben med strängar i hand.
enda skillnaden är scenen!
i logen är det tempot som styr och hur fullt det är.
ska vi verkligen dansa
nej vi väntar till en fartigare bit
ok ja men nu missar vi dom på stora scenen
ja men vi har ju sett lite redan dom kanske inte spelar sin hit förens sist och då hinner vi ju tillbaka
och vi måste ju ha pengar till baren för dom tar ju inte kort!
nej nej¨men ändå betalade vi inte 450 spänn för underhållningen
äsch gjort är gjort hur kunde vi veta att det skulle suga resterande tiden?
därför vi gjort det här i minst fem års tid utan ändring.

jag vill inte låta för pessimistisk jag har haft kul ochså men jag blir lessen för alla är så ensamma!
man ser först och främst alla dessa nya offer.
dom som är sju tre ett år yngre än oss men som inte känner det här hotet som omvärlden snart utgör!
hur lyckligt ovetande dom flesta av dom är om baksmällor, förstörd dygnrytm, arbetsförmedlingar, universitets utbildningar och ärekränkning på jobbet.
sen hatar jag alla hemvändare och jämnåriga man inte sett på länge som 20 sekunders vevande med armarna och ett snabb resumé över det nuvarande läget ska klargöra
tja bara bra. ok bra jo jag mår ochså bra,
vi ses sen.
ok (jo vi har all tid i världen att snacka sen för chansen är ju rätt stor att vi kommer ta oss tid dom närmaste tre fyra timmarna att prata mer?)
nej just det.

dåliga minnen är ochså minnen liksom inkompetens är kompetens liksom you get the picture.

jag ber inte om mycket men jag vill komma tillbaka på fötter det känns verkligen som jag slits med rötter och allt och sköljs bort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0