Imperieismen

Dessa oöverskådliga underbara intriger jag förstod sofies blogg inlägg idag för en gångs skull, hon skrev det så där secret secret men jag hajade for i was there! såna saker stör mig när alla skriver super hemligt och allt är så jävla secret!
nu tkr jag inte att jag själv är så jävla insatt i problemet! visste inte ens att det här var en big deal, sorgligt att säga ja jag visste om låten men vem bryr sig världen är full av intressanta disskussioner det här var en av dom lättsammare.
var roligt iaf att höra amandas försvarssats och sofies samvete spricka och jespers dräparmonolog.
jag törs nog säga att det blev en del spridda konspirationer över hela skolan direkt efter det där inträffade.
men lite patetiskt blir det när man som utomstående ser precis alla dunka sina anleten i väggen över det här.
jaja
jag och viktor (nu talar jag för honom han får ingen talan)
kände iaf en viss lättnad att det fanns dom som gjorde onödigare saker än oss idag!
för efter 3 lektioner av Dota som föresten betyder "defence of the ancients" så kände man lite tvekan över varför man går i skolan.
nu kanske det här låter lite hårt men jag tar det som det kommer iaf
dom här tankarna grundar sig på min flickväns klagomål, hon tkr inte om att jag spelar datorspel och som Tilde kanske väldigt smart la det, vilken flickvän skulle uppskatta att hennes pojkvän sitter 6 timmar om dagen med att spela data spel.
men då kommer mitt väldigt befogade svar! jag går ju inte i skolan för att umgås med henne heller så varför skulle jag inte använda min skoltid till att spela dataspel. för enligt hennes ideologi så är jag en nörd eftersom jag bara kommer dit för närvaro och datasal. men det är väl ändå bättre än om jag är hemma och spelar dataspel. för då slutar csn betala mig för att spela dataspel! AHA tänker ni the guy got a point.
men nu är det ju så att skolan är till för att man ska lära sig saker!
ha no sistah sist vi lärde oss nåt var i 4an då vi började med engelska.
nu går man ju bara ditt för att härda ut till studenten.
nej man går dit för att fastställa sina betyg inför universial utbildningar!
Hon har ochså en poäng säger ni då!
men så är det inte endast för varför går vi till en skola isåfall och har raster om vi bara ska plugga!
vore det inte lättare att sätta mig med endast dom böcker jag behöver med endast dom svar jag behöver istället för att ge mig oräkneliga svar genom internet där jag kan lusa bort skoltiden i dataspel! sen att man har folk runt sig att umgås med hämnar ju helt klart min skolning, plus alla jävla raster! varför jag kan ju bara sitta 3 timmar i streck i skolan i stället och få det gjort!

Ouch alex hade en poäng där!
rasterna är till för att du ska kunna ta igen dig mellan lektionerna och all information uppdateras ständigt och då funkar internet bättre än läroböcker och är ochså en del i den IT utveckling som sveriges regering och marknadsekonomi så hemkärt satsar på!  plus att det inte går att ha så mkt resurser på en enda elev så därför klämmer vi ihop 200 - 300 i samma lokal med ett par lärare och datorer så ni ska lära av varandra dessutom!
jaja vem som helst ser ju hittils att det går att disskutera i oändlighet!
det enda moraliska svaret jag kommit fram till är iaf!
plugga på lektionerna alex umgås med din flickvän på rasterna for gods sake och lira järnet på fredagar för då är det ändå inget på lektionerna och din flickvän tar igen det där på kvällen med alla skit tv program

I REST MY CASE
HUH

Alex understruken
Emelie kursiv
Ni som läser bloggen fet


Alexs topmodel hörna...

im so happy sheena överlevde gårdagens program och lauren brie åkte ut!
marjorie börjar ta igen sig på dom andra och vann både utmaningen och bland domarna!
underbart!
 sheena kommer inte vinna iaf:S
Marjorie har störst chans av mina darlings men
jaja hellre lite europe än kines.

försök komma över era samvets kval kära läsare. det finns ett liv efterskolan ochså
mamma har lovat det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men!

du ska ju erövra världen på något vis!

Kom igen nu! ryck upp dig!



(och jag hoppas för livet att Marjorie vinner!)

2009-01-30 @ 17:06:47
Postat av: amanda!

oj! det var jag som skrev!

2009-01-30 @ 17:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0