I meant every word

jag har aldrig svikit ett nyårslöfte! stolt*

förra årets löfte att lära mig att tvätta kläder infriades som planerat den 31 december år 2008.

right on schedule.

jaha nu ska ju en sådan här återblicksblogg ta form där jag berättar om det skithäftiga firandet och hur året var!
vem jag var och vart jag försvann vart jag kom tillbaka och hur jag blev "man"
haha ganska fyndigt va:D

nej bloggande är gammalt nu mina vänner, mina föräldrar vet ju tillochmed vem "blonda bella" är så jag drar bara lite snuttar av det hela!

31 december 2008

Jag och emelie tvättade kläder, jag tyckte det var skit lätt och roligt!
bra att kunna hursomhelst
sedan tog vi det lugnt framför Tvn jag kollade nåt as gammalt program med Michael palin i sovjet.
Emelie kom ner och frågade om Simon och hans Cousins fick komma över på kaffe!
Som den snabbtänkta filur jag är sa jag ja!
ångrade ärligt talat mig lite först för jag var inte så pepp att träffa massa nytt folk..
men hur fel kunde man ha liksom!
haha jag och emelie stod bredvid kaffe kokaren och pussades när båda plötsligt stannade upp samtidigt
då kommer en dunka dunka bil körandes nedför backen och svänger in på gården!
ut kliver 3 raggers och Simon
asså vi drar raggar stilen så ni fattar stuket

Simon = skoter jacka, kortklippt hår = inte raggar stil

da kousins!

Daniel = spretigt friserat hår, svart läderjacka, svarta wanna be myggjagarskor
Carl  = Äkta Rockabilly hår, total raggar brylkrämshårs stil, svart läderjacka. svarta wanna be myggjagarskor
Nils = inte riktigt rockabilly hår men dugligt i raggarkretsar, svart läderjacka, svarta wanna be myggjagarskor och carls tvilling!

alla tre hade samma modell på läderjackorna och alla tre pratade arvika mål.
så jag fick ju så att säga min dos av värmländska när alla
simon
carl
daniel
nils
OCH
EMELIE
snackade värmländska!
haha men det var sjukt roligt iaf!"
dom hade lite roliga poänger om jag ska vara ärlig

lärde mig ett nytt opassande skämt
smart arab = bara trams

sen drog jag och emelie efter en strålande middag hemma på oxfile och pommes och en hel del friserande och sådant tillsammans med fängs (fäng = Erik Fängström , Fängs = Erik och Mikael Fängström) i hans automobile
bort till Östlunds residens! där dom vräkte i sig tacopaj och annat!
Dom
jennie
Anna
Anna
Tilde
viktor
martina
och
ida
jag zippade på mitt "goda" spanska vin
sandpapper i käften om du heter alexander myrén
men lent som silke för tillexempel 80/90
..
...
.....
......
Senare blev det lite OmKIm nostalgi med i need a hero, Anna nyhlen på sång och jag och Fäng på Gitarr och elektriskt klaviatur!
efter lite Tchakowsky Jamming blev det att vi drog till Martinas lägenhet!

jag tilde anna och anna ( minnet är förstört lite där kommer inte ihåg ifall det var båda annorna?)

jaja vi tog oss fram iaf! och där var partyt igång! Viktor Emelie och Lill fäng spelade mariokart på 64at och alla andra verkade bara ha det roligt:D
jag fick ständigt sms och telefonsamtal från svärfadrar, värmlänningar och brorsor!
som alla konstaterade att jag var redligt full!

nu är ju inte dom några säkra vittnen eftersom dom inte var där,
men jag tvivlar inte på att om ni frågat nån annan på festen att dom inte hade intygat på samma sak!

strax före nya året så drar jag och tilde ut och börjar räkna UFO på himmelen! före nyåret är det väl kanske 9 innan vi drar in sen är det väl snarare runt 50-60 st och då börjar ju jag tänka på naturen! alla dessa plast ufon som bara blåser ner i nån söt liten gosig magisk glänta full med mjuka små däggdjur och fåglar som som kan få det där i halsen! !
men tillbaka till nyårsfirandet!

1 januari 2009

ja alla kommer ut även engubbe som heter Nisse och som ville vara med på festen!, jag har inga nyårslöften för iår! men tycker ändå att det är lika roligt! en galen Kramorgie tar form iaf! och jag hejar på alla balkonger där folk skriker gott nytt år!
stämningen är hög när alla drar in! nån sätter på lite soul shakedown party med bob marley och reggaen gungar ettan då vi sänder ut Fäng på uppdrag att kolla om Nordica och hörnet är öppet!

SHOCKEN! WTF INGET VAR ÖPPET
vad ska man göra tänker man då!
ja några får ju för sig att åka på en testosteron fest på näsviken!
jag och viktor dumpar våra girlfriends där och fortsätter hem till martina igen!

där går en hel del wrestling mellan bandmedlemmarna igång
chopsticks vs fabric
dansken dog iaf

hmm....
vi rusar till linas lägenhet där det är förlovningsfest och hårfrisörskor!
Får en jete go kram av Sopi! vi lovar varandra att umgås mer det här året
haha ok där var nyårslöftet!

ja nu upptäcker jag iaf att den här bloggen börjar bli för lång!
så jag tar slutet


alla börjar sakta dra hemåt och martina proklamerar att hon ska ta viktor.
hon sa föresten att hon inte var arg på mig längre^^ haha
(bullshit)

så vi tassar hemåt! 4.10 1 januari 2009
emelie börjar gå från näsviken (stackarn)
det var jättekallt och så!

jag krokar arm med Anna och Tilde och tågar mot rönngrensgatan!
det är väldigt halt på vägen hem för tilde och anna och det blir en lång promenad!

tackar för nyårsfirandet!
och drar sedan hem!

ja nyårsfirandet slutar 5.05 1 januari 2009

var det någon annan som gjorde nåt roligare eller?
va?
nej trodde inte det heller
Älex = Party

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0