watermelon in easter hay

mm. söndag.. segdag.. sömnigdag----

jag sitter i hagfors och läser Alexander - Ödets Son
typ en skönlitterär roman om Alexander den store,

Emelie är på skyttetävling så jag har softa och vila mig dag,
fast jag har ju gjort mkt nyttigt idag ochså,
har exempelvis tvättat, vilket tar sin stund, nu ör det torkandet som är det värsta.
ska det hinna torka innan bussen går kl 20:00?

ja vilken värld man lever i.
har begrundat mkt jag lärt mig under veckan runt frågor om filosofi didaktik och pedagogik,
det är svårt att fostra ett barn när dom växer upp i en oligarki, alla har sin synpunkt och bestämmer lika mkt.

på tisdag får vi lägenheten, vilket känns väldigt skönt, jag är gruvligt less på att låna allt? tandkräm, tvättmaskiner, datorer, sängar usch nej egen vill jag vara.
men det har ju inte bara varit trist,
vi har under slutet av veckan exempelvis residerat hos emelies farbror Peter,
hans styvson eller hur det blir? spelar gitarr men kmr inte in i musikskolan, han står i kö där.
elevunderlaget är så stort att dom inte kan ta in alla.
men det har gett mig möjlighet att träna upp mitt tänkande runt lärande. k

kände direkt från första fem sekunderna hur jag hela tiden försökte hålla mig till ett spår.
vi började med nothing else matters då grabben är ett metallica fan,
man vill hela tiden få han att hitta saker han inte visste innan, exempelvis att musiken bygger på skalor runt ackord i låten, sen det där med rytmik blev ju lite fel då jag typ fick han att stampa fyra fjärdedelars takt till låten? men det misstaget korrigerade jag sen kvällen därpå då jag kom på i bussen på vägen hem att låten gick i 6/4 .. .. jag skämdes...
men det går framåt han är faktiskt riktigt duktig, han är ett blankt blad så jag kan ta det lugnt,, det är inget överavancerat i början, lite ackord och vad alla toner heter, sen ska jag ge honom läxor,,,... fast han har ju mkt annat att göra vid sidan om, han spelar innebandy, golf och fotboll tror jag och har larsson släktes prestations OK på axlarna så, han får nog använda musiken som rekreation, det den gör sig bäst som liksom.

förövrigt går världen sin gilla gång, jag ska väl typ försöka hitta ett band att spela med, måste säga att det är svårare än man tror, allt är så anonymt på nåt sätt i en storstad, går inte hitta ett skit liksom,
kan tänka mig det finns fem sex skit orkestrar i varje kvarter men hur hittar man dom om dom aldrig spelar live?

knasigt värre.

jaja nu ska jag ut och förhindra att Matilda använder sin vattenpistol på Jonathan igen, då blir det gråt och tandagnissel, men det är ju en del av att växa upp antar jag...

tänker iaf på alla där hemma och som inte är där hemma men som ochså tänker på alla dom där hemma som kanske borde vara hemma fast dom inte vet riktigt vart det är och alla dom som hittat ett nytt hemma långt från mitt såkallade hemmma , ja ni vet där hemma.

om jag inte vore alexander
skulle jag ochså vilja vara diogenes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0