VGFredag/Ridlördag/Skyltsöndag now redux

yupp yupp yupp! dagen till ära har jag köpt årets första julklapp, till min mamma dessutom^^
kan inte berätta här om min morsa mot förmodan skulle lära sig använda internet och sedan helt plötsligt bli en blogg kollare! ^^ :O jaja "mamma mia" kan ju vara en ledtråd!

FREDAG

vi tar fredag först tror jag.
fredag är en tråkig dag då vi kliver upp sju för att gå på engelskan som är en ganska boring lektion och sen har PA vilket innebär spela internetspel och tidig lunch, sen är det ju Gemun som mot förmoddan tog en bra sväng i fredags! VG är betyget och kursen avklarad! det är så skönt att slippa sitta där varje fredag eftermiddag i fortsättningen! =) men jag kan lära mig mkt mer i den där kursen men inte av Barbro och inte på det sättet dom lär ut. kursen är tyvärr lite illa planerad i att den är så lång och inbegriper så många olika moment.

jaja iaf kvällen såg ju ut att bli en biff risselås springar kväll men nej vi gick ner på byn och handlade med mamma och pappa och sen tog jag mig tyvärr inte iväg ut på vägarna! var ioförsig lite skönt men ja jag tkr inte om fredagar! det blir idol och godis och snacks och coca cola och chips och sånt och man känner sig fet o ointresserad av det som är på tv så det är lite booring speciellt som det syns tydligt vem som kommer att vinna hmm (kevin).

fan va synd det var om den där tjejen föresten som svimma efter att ha krammat Johan haha stackarn hon kmr bli mobbad.....

LÖRDAG

jaja Lördag då ÅÅÅ va jag hade längtat! har saknat SoPhi!!!! vi har fått totalt odelade intressen sen hon slutade vara tillsammans med alla mina killkompisar så man kunde ha dom som skäl till att umgås! Tv-spel tappar ju liksom formen och jag upplever alltid lite motsättning från hennes sida om man nämner att det går att umgås på andra sätt än att det är nåt.... ... .. speciellt`? jaja ingen kritik över det det gör ju dom gånger vi är med varandra helt klart mer intressanta!
iaf hon smsa och fråga om jag var klar! vi driva iväg till stallet, matade lite PONNIES!

jag tog Aritz och Sofie Melonia! jaja inte mkt intressant där jag har ridit några gånger men kan inte direkt säga att jag är van. men iaf vi kommer till en äng och på vägen dit har vi ju provat att trava lite (hästen Joggar) men på ängen när vi ska trava så råkar jag hamna före Sofie för ja jag vet inte och SWUSCH ARITZ KÄNNER VINDEN I HÅRET OCH SUSAR IVÄG! HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP tänker jag fan va fort det går! hjärtat pumpar hyper fort och jag försöker hålla mig kvar och få stopp på hästen och få in en rytm i studsandet. ni som blir förvirrade kan jag tala om att hästen Galopperar (Springer) för att sedan börja skena (ja ni kan ju tänka er hur det känns). jag blir iallafall psycho bakom ratten och drar åt tyglarna för att försöka få han att fatta att han ska stanna! sofie ropar STOPP Alex funderar ... hur?.... men ritten fortsätter Aritz ökar när jag drar åt tyglarna och jag börjar förstå att jag kommer inte kunna stanna hästen! jag funderade på att hoppa av men jag var rädd att jag skulle tappa bort sofies häst! alltså hela skiten pågick kanske i 2 minuter men det är lång tid i HYPERHEARTPUMPMODE! så jag var seriöst rädd att tappa bort sofies häst! men iaf jag får sen den kloka iden att bara hålla mig fast och släpper tyglarna då jag ändå inte fick någon hjälp av dom! så jag grabbar tag i Aritz hals och börjar svära åt honom att stanna och att jag ska nypa honom om han inte stannar! ja nåt sånt iaf! önskar att någon haft kamera det var skit häftigt! och mitt i alltihop tänker jag på ett klassiskt kavalleri anfall och hur rädd hästarna ska vara att springa sådär fort in i människor! galet galet!. jaja mot slutet av ängen så har jag tappat greppet med fötterna ochså och jag studsar farligt nära att ramla! men exakt när Aritz stannar så känner jag att greppet far men han stannar så det går bra! jag börjar skratta lite halv maniskt och hoppar upp på sadeln igen och spejar efter Sofie som kommer galoperande över ängen i jakt efter mig och Aritz. iaf verkar sofie ganska glad att jag överlevde och jag själv var väldigt glad över desamma!
jag hann aldrig riktig njuta av ritten. men jag har drömt om den efteråt och vill så gärna rida igen det var så jävla roligt! så jag ska fråga sofie om hon vill rida mer! det är så roligt för hon säger att jag är väldigt duktig för att inte ha ridit så länge. och smicker funkar alltid;) yes yes haha:D

Sofie skjutsade hem mig iaf och det var skönt att kriget där hemma var över glömde berätta att det kändes som en befrielse när sofie kom för jag blev så jävla tired hemma av allt julstök och städning! och snacket om lång och ståtlig kom hit och hjälp till med gardiner så det kändes bra att dra iväg och rida! hemma höll Emelie på med att limma ihop det fantastiska pepparkaks tåget! den blev fin och hon fyllde den med massa godis!
ja sen på kvällen blev det fredag all over again med ointressanta stjärnor på is och snask och skit inte lika mkt som på fredan men iaf! jag tränade inget på lördan heller men ritten känns fan av än har så jävla ont i ryggen just nu men det är så roligt^^!


SÖNDAG

jajustja Emelie satte klockan jag ska inte skylla allt på henne men min go with the flow attityd funkar om man endast går efter den! jaja vi klev upp ganska tidigt för att gå på julskyltningen! det var tämligen tomt och båda kände oss ganska besvikna över hur kasst det var med folk och grejor! jaja tur var mötte vi Martina på Ica (vuxen Martina inhandlade handukskrokar och stekspade). hon sa iaf att skyltningen inte började förrens kl ett så vi traskade vidare hemåt och fikade kaffe i lugn och ro och jag kollade lite tv program om Jesus och krigar imperier o sånt där och sedan vid halv fyra gick vi ner mot byn för att njuta fullt ut av denna strålande dag! (fint väder i helgen förövrigt) jaja mörkret hade fallit och Massvis med folk hade samlats vid torget ! Emelies klassiska julhysteri leende kom fram och hon släppte ifrån sig några lovord över strömsund och dess inhabitanter:) vi träffa Carl iaf som sa att julskyltningen börjar vid två tiden! sen gick vi och åkte brandbil och bandvagn (tradition) tyvärr tråffa vi inte på Julia för annars hade traditionen varit fulländad! sen blev det folkan Carl sket i folkan då det inte är en tradition! vi gick in iaf och träffa Kicki och Emil och Per! vi hade iaf missat allt på folkan allt lotteri och allt och besvikelsens ruvande rökelse började pyra ut ur näsa och öron på min Älskling^^ så vi traska i mörkret mot hembygdsgården, diskuterandes hur mitt minne kan vara jävligt selektift då jag inte kom ihåg när saker och ting brukar börja eller framförallt sluta! men jag kan lätt säga att jag aldrig varit på julskyltningen innan mörkret fallit! jaja vidare mot den där jävla hempan så var ju allt stängt utom sagostund som vi smet ifrån utan att ens gå in! det lät ju ganska booring! men ja... life is life! vi missade i princip allt av julskyltningens höjdpunkter utom brandbilen förståss ... och bandvagnen! jaja tur konsum iaf kunde leverera årets mamma julklapp ...

nu är bara dilemmat dom andra familje medlemmarna stora store bror björn och pa pa pa pa ppa som ochså måste få något fint! sen ska ju Emla ha nåt:P sen vet jag inte vad mer man tänkas kan hitta på i julens namn!

söndagen fortsätter iaf med Wallander - Blodsband, på fyran och jag som bloggar.
 ska tillägna dom här återstående tankevärda raderna åt data spelande! nostalgins oprövande pudding okrönte kotlett samvetens snitt på snuttskalan! jag vill så jävla gärna bara spela igenom några levlar på nåt gammalt ragligt Rpg eller assaulta lite first person shooter! Rome: total war! Panzer! Call of duty! Age of mytholygy! WoW! ALLT ALLT ALLT! SPEL SUGET DÖDAR MIG MER ÄN NÅT ANNAT VILL INTE LEVA SÅHÄR! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jaja det var några kväsande rader om I lands problem! men ja det är ett extremt sug utan gränser!

SimonPajs Sport Spalt

Färjestad Modo 4-3


jaja syns imorn på skolan hörni samhälls prov komihåg det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0