Näsviken Forever Man

hahaha ja ....Björn och Benny, Paul och John osså Carl och Jag
det är ganska otroligt vi gjorde en gråsten till en diamant!

händelseförloppet ärligt och avslaget! så ska musik smaka, och en Amanda favorit "Ljudet lät skitigt i våra öron men det var underbart rent".

haha ja Carl och jag skrev en låt idag! det började i torsdags med att Carl började spela ett riff (typiskt blues inge intressant i det ) men hursomhelst blev det lite jammande!
 (ni icke musikanter kan typ tänka er att ni välter en färgburk på ett vit papper och får otrolig inspiration och börjar måla/rita utifrån det, resultatet kan bli perfekt eller underbart kasst)
därav kom inget mer då det inte fanns nåt mer att bygga låten på men så ringde carl mig nu idag söndag?
ja söndag! och kom över (vi skulle egentligen träna på rossölåtarna) men som vanligt drog det iväg!
Carl spelade riffet och jag la till några saker och PANG! det var roligt nytt på nåt sätt! vi jammade lite solon runt det hela. processen tog ungefär en timme innan vi började rapa ord, först stank det lite då vi drogs mot "baby" och "cadillac" en anning för ofta men sen så tog jag beslutet att vi skulle sjunga om näsviken!

först kom lite "its ma heaven on earth its were i want to be"
vilket sen förvandlades likt en pokemon till
"its ma Paradise its were i want to be!"
för att sedan totalt deletas när dom näst kommande 3 raderna av Brutal geografi och bajs humor kom ! jag varnar er kära läsare era ögon kan börja blöda och dammet i luften omkring er kommer ta formen av knivar som lemlästar era tankar och sätter stopp för all framtida illegal copyright!

....
......
.........
...... ..... ....
.... ... ... .... ... .
ja ni har blivit varnade!

We lost our independece some day in year o 56
When they connected us with the people on the other side of styx
now we spend our time on blues and rhyme
watching the cars on route 45 (hmm passing by)

Oh they closed down our little school
now children have to cross the bridge or so say the rules
I dont care what they say
While im alive this is were im gonna stay

If It Wasent For us the folks of the styx wouldt have much fun
its we who got the golf and swimming all year around
swimming might be alittle rough today
and golf in the snow is kinda hard to play (but we do it anyway)

i begynnelsen var allt skit, sen kom rytmen
och vi förlorade alla skogsmullar och troll men fick rockn´roll

så känns det iaf västvärlden har ingen mytologi, bara konsumerar kultur och mediaterror!
men vi har faktiskt bra musik^^

ja iaf emelie som faktiskt sett mina texter kanske ser vad som är mitt och carls för att det finns vissa saker jag bara inte sjunger om men det är det fantastiska med att skriva tillsammans med andra! man kan kompromissa! och seriöst riffet och melodin gjorde texten bättre:D

hoppas ni kommer på musikdirekt nästa år för vi ska ta oss till östersund och då blir det nog ärligt talat some real blues alá black mamba! men tills dess ska ju nog det vara lite annat än bara näsviken forever man..

det rycker i skallen inför skrivandet av Strömsund dårarnas paradis.

Men det var en annan historia.

/Alexander!

Kommentarer
Postat av: carl

så tog jag beslutet att vi skulle sjunga om näsviken ute och cyklar va. jag tog beslutet min historia om näsviken.

2008-12-23 @ 22:16:37
Postat av: Liv

En fågel viskade i mitt öra att det var en Näsviken-låt på G. Roligt, roligt! Det blir grejjer det där tror jag! :)

2009-01-22 @ 01:42:56
URL: http://levatillsman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0